Veelgestelde vragen over Aanmelden en opzeggen

Een verhuizing doorgeven?

U kunt gratis en makkelijk een verhuizing doorgeven via onze Keuzehulp pagina. Een verhuizing toch liever via de telefoon, WhatsApp of een ander kanaal doorgeven? Dan rekenen wij 8 euro inclusief btw voor de administratiekosten.


Adres afmelden?

Wij helpen u stap voor stap om uw contract op te zeggen. Hiervoor hebben wij uw meterstand nodig van de dag waarop u de sleutel van uw woning heeft ingeleverd. Geef het aan ons door en wij regelen de rest. 


Veelgestelde vragen

  • Hoe kan ik mijn (nieuwe) adres aanmelden voor drinkwater?

    Heeft u de sleutel al ontvangen? Dan kunt u zich vanaf deze datum aanmelden via onderstaande knop. Ook hebben wij de meterstand van deze datum nodig voor de aanmelding.
    Uw aanmelding toch liever via de telefoon, WhatsApp of een ander kanaal doorgeven? Dan rekenen wij 8 euro inclusief btw voor de administratiekosten.

    Ik wil mij aanmelden
  • Hoe kan ik mijn verhuizing doorgeven?

    U kunt gratis en makkelijk een verhuizing doorgeven via onze Keuzehulp pagina. Een verhuizing toch liever via de telefoon, WhatsApp of een ander kanaal doorgeven? Dan rekenen wij 8 euro inclusief btw voor de administratiekosten.

  • De datum van mijn sleuteloverdracht is veranderd. Wat nu?

    Neem daarvoor contact met ons op. Wij kunnen het eenvoudig voor u aanpassen.

    Contact opnemen
  • Ik ben te laat met het doorgeven van mijn verhuizing. Wat gebeurt er nu?

    Dat is geen probleem. Uw verhuizing kunt u achteraf doorgeven. Dit kan tot maximaal drie jaar in het verleden. Via onderstaande knop geeft u kosteloos uw verhuizing door. 

    Is uw verhuizing langer dan drie jaar geleden?
    Neem dan contact met ons op.

    Verhuizing doorgeven
  • Hoe kan ik mijn drinkwater opzeggen?

    Heeft u de sleutels al ingeleverd? Wij helpen via de onderstaande knop stap voor stap om uw contract op te zeggen. Hiervoor hebben wij uw meterstand nodig van de dag waarop u de sleutel van uw woning heeft ingeleverd.

    Heeft u de sleutel nog niet ingeleverd? Dan kunt u een herinnering instellen. U krijgt dan op de dag dat u de sleutel ontvangt een herinnering om uw woning alsnog aan te melden voor drinkwater.

    Stel hier uw herinnering in.

    Drinkwater opzeggen
  • Ik heb een nieuwbouwwoning gekocht. Hoe kan ik een nieuwe drinkwateraansluiting aanvragen?

    Als u een nieuwe-, tijdelijke- of bouwaansluiting nodig heeft, dan moet deze aangevraagd worden. Dit kunt u alleen doen via Mijnaansluiting.nl.

    Uw aanvraag indienen in 3 stappen.

    1. Ga naar www.mijnaansluiting.nl en maak daar een account.
    2. Vul het aanvraagformulier in en sla dit op.
    3. Ontvang de bevestiging van Mijnaansluiting.nl en van Vitens. U hoeft verder niets te doen.
     
    Aanvraag indienen
  • Ik ga samenwonen. Wat moet ik regelen?

    Gefelicteerd. Als u gaat samenwonen zijn er een paar mogelijkheden:

    U bent beide nog geen klant van Vitens en u gaat samenwonen op een nieuw adres.

    • U hoeft dan alleen uw woning bij ons aan te melden.

    Uw partner is al klant van Vitens en u gaat bij uw partner wonen.

    • Bent u zelf klant bij Vitens en was u hoofdbewoner op uw vorige adres? Dan moet u uw oude adres opzeggen.
    • Bent u geen klant bij Vitens? Dan hoeft u niets te doen.

    U bent klant bij Vitens en uw partner gaat bij u wonen.

    • Is uw partner klant bij Vitens en hoofdbewoner op zijn/haar vorige adres? Dan moet zijn/haar adres opgezegd worden.
    • Is uw partner geen klant bij Vitens? Dan hoeft u niets te doen.

    Als u gaat samenwonen gaat uw verbruik waarschijnlijk omhoog. Voorkom een bijbetaling op uw jaarafrekening en verhoog uw termijnbedrag. U kunt uw termijnbedrag aanpassen in Mijn Vitens.


  • Geeft mijn makelaar mijn verhuizing door?

    Nee. Uw verhuizing geeft u zelf aan ons door.

    Verhuizing doorgeven
  • Hoe kan ik overlijden doorgeven?

    Gecondoleerd met dit verlies.

    Wilt u het contract opzeggen? Blijft de partner of een andere nabestaande in het huis wonen? Of wilt u het adres voorlopig nog aanhouden? Wij helpen u graag verder. Wilt u het klantnummer en/ of volledige adresgegevens bij de hand houden.

    Overlijden doorgeven
  • Hoe kan ik scheiding doorgeven?

    Als u gaat scheiden zijn er aantal zaken die geregeld moeten worden. Via onderstaande knop kunt u uw scheiding doorgeven.

    Scheiding doorgeven
  • Ik ga naar een verzorgingstehuis, bejaardentehuis, aanleunwoning, seniorenwoning, zorginstelling of zorgwoning. Hoe regel ik mijn verhuizing?

    In de meeste gevallen zegt u het contract met Vitens op.

    Verhuisd u naar een:

    • verzorgingstehuis
    • bejaardentehuis
    • zorginstelling
    • zorgwoning.

    Dan hoeft u zich in de meeste gevallen niet aan te melden omdat u dan inclusief voor het water betaald. 
    U hoeft zich dan alleen af te melden voor uw oude woning. Opzeggen doet u makkelijk en gratis. Klik hier om uw opzegging door te geven.


    Let op: Geef alleen de datum van sleuteloverdracht en de meterstand door van het oude adres.

    Verhuisd u naar een: 

    • aanleunwoning
    • seniorenwoning.

    Dan huurt u in de meeste gevallen de woning exclusief de kosten voor het water en dient u zich wel aan te melden.
    Uw verhuizing geeft u hier gemakkelijk online door.

    Twijfelt u of u zelf een contract met ons moet afsluiten? 
    Vraagt u dit dan na bij de verhuurder.

    Wilt u liever een medewerker spreken?
    Neem dan contact op met onze klantenservice. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 8:00 tot 17:00 uur.

    Contact opnemen