
Veelgestelde vragen
Heeft u een vraag?
Kies hieronder een onderwerp voor de antwoorden op onze meestgestelde vragen.
-
Waar kan ik mijn klantnummer vinden?
Uw klantnummer staat op alle rekeningen, brieven en e-mails die u van ons ontvangt. Betaalt u via automatische incasso? Dan staat uw klantnummer in de omschrijving van de incasso’s in uw rekeningoverzicht.
Ook kunt u uw klantnummer vinden in Mijn Vitens.
-
Hoe kan ik inloggen op Mijn Vitens?
Op Mijn Vitens kunt u zelf uw gegevens bekijken en aanpassen. U kunt gemakkelijk inloggen op Mijn Vitens of een account aanmaken als u dat nog niet heeft. Voor meer informatie hierover, lees onze pagina over inloggen. Daar leggen we het stap voor stap uit.
-
Wanneer ontvang ik mijn jaarafrekening?
U ontvangt uw jaarafrekening binnen 5 weken na het doorgeven van uw meterstand.
-
Hoe kan ik een schadeclaim indienen?
Wat vervelend dat u schade heeft opgelopen! In veel gevallen kunt u deze schade het beste melden bij uw eigen inboedel- of opstalverzekeraar. Uw verzekeraar biedt vaak een hogere vergoeding dan Vitens. Wilt u meer informatie over wanneer u een schadeclaim kan indienen bij Vitens? Dat leest u op onderstaande pagina.
Ga naar schadeclaim indienen -
Ik heb mijn manier van betalen aangepast. Hoe snel gaat de nieuwe manier van betalen in?
Past u uw manier van betalen binnen 2 weken na het ontvangen van uw termijnfactuur? Dan betaalt u de eerstvolgende termijnfactuur op de nieuwe manier.
Hoe kunt u drinkwater besparen?
De wc doorspoelen, douchen en de planten water geven.
Zonder dat we het doorhebben, gebruiken we elke dag veel drinkwater. Gemiddeld wel 119,5 liter per dag!
Hoeveel verbruikt u thuis?
En hoe kunt u drinkwater besparen? Vul de vragen in en ontvang direct gratis en persoonlijk waterbespaaradvies.