Verhuizing doorgeven?

Volg deze stappen, en wij regelen de rest.

Een verhuizing doorgeven?

Gaat u verhuizen? Geef dan uw verhuizing gemakkelijk online aan ons door via onderstaande knop.

  • Geef uw nieuwe adres door
  • Meld het oude adres af
  • Geef de meterstanden door

Was of wordt u klant bij een ander waterbedrijf?

Bent u nog geen klant van Vitens? 

Kies dan voor Aanmelden als nieuwe klant.

Verhuist u naar een regio waar Vitens geen water levert? 

Uw contract kunt u via onderstaande knop opzeggen.

 

Twijfelt u wat u moet kiezen in uw situatie?

Klik dan hieronder voor de meest gestelde vragen en antwoorden.

Wat geef ik bij een verhuizing door?

De dag dat u de sleutel overdraagt, is de afmelddatum. Geef deze datum samen met uw klantnummer aan ons door. 
Wij ontvangen graag de meterstanden van het oude en het nieuwe adres. Vergeet niet om ook de datum bij de meterstanden te vermelden.

Snel geregeld zonder wachttijd

Geef gemakkelijk uw verhuizing online door. Wij helpen u met deze stappen.

Ook tijdelijk voor twee huizen

Bent u nog aan het klussen in uw nieuwe woning voordat u verhuist? Dan heeft u tijdelijk in beide woningen water.

Direct een bevestiging per e-mail

Na het doorgeven van uw verhuizing, sturen wij u direct een bevestiging met een overzicht van uw gegevens.

Dit regelt u in Mijn Vitens

Zelf uw gegevens bekijken of aanpassen? Dit kan met een Mijn Vitens account.

U ontvangt een inlogcode op uw e-mailadres waarmee u veilig kunt inloggen. In Mijn Vitens regelt u al uw waterzaken:

  • Bekijk en betaal uw rekeningen
  • Uw gegevens bekijken en aanpassen 
  • Een uitstel van betaling aanvragen

  • Ik ga naar een verzorgingstehuis, bejaardentehuis, aanleunwoning, seniorenwoning, zorginstelling of zorgwoning. Hoe regel ik mijn verhuizing?

    In de meeste gevallen zegt u het contract met Vitens op.

    Verhuisd u naar een:

    • verzorgingstehuis
    • bejaardentehuis
    • zorginstelling
    • zorgwoning.

    Dan hoeft u zich in de meeste gevallen niet aan te melden omdat u dan inclusief voor het water betaald. 
    U hoeft zich dan alleen af te melden voor uw oude woning. Opzeggen doet u makkelijk en gratis. Klik hier om uw opzegging door te geven.

    Let op: Geef alleen de datum van sleuteloverdracht en de meterstand door van het oude adres.

    Verhuisd u naar een: 

    • aanleunwoning
    • seniorenwoning.

    Dan huurt u in de meeste gevallen de woning exclusief de kosten voor het water en dient u zich wel aan te melden.
    Uw verhuizing geeft u hier gemakkelijk online door.

    Twijfelt u of u zelf een contract met ons moet afsluiten? 
    Vraagt u dit dan na bij de verhuurder.

    Wilt u liever een medewerker spreken?
    Neem dan contact op met onze klantenservice. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 8:00 tot 17:00 uur.

  • Mijn adres ligt in Duitsland. Wat moet ik doen?

    Ligt het adres dat u wilt aanmelden of opzeggen in Duitsland? Neem dan contact op met onze klantenservice om uw verhuizing door te geven.

  • Kan ik mijn verhuizing van te voren doorgeven?

    Heeft u de sleutels van het oude adres ingeleverd en de sleutels van het nieuwe adres ontvangen? Dan kunt u uw verhuizing doorgeven.

    Heeft u de sleutel nog niet ontvangen? Dan kunt u verder gaan om een herinnering in te stellen. U krijgt dan op de dag dat u de sleutel ontvangt, een herinnering om uw woning alsnog aan te melden voor drinkwater.

    Een herinnering instellen