Veelgestelde vragen over Meterstanden
Geef uw meterstanden aan ons door.
Wij hebben één keer per jaar uw meterstand nodig om uw jaarafrekening te berekenen. Maar ook als u verhuist hebben wij uw begin- of eindstand nodig. U ontvangt een bericht van ons als het tijd is om de stand door te geven.
Uw meterstand doorgeven in 3 stappen.
U wilt uw meterstand doorgeven. Dit is zo gedaan. Wij leggen u uit hoe.
- Lees de stand af van uw watermeter. U hoeft alleen de zwarte cijfers door te geven.
- Gebruik de link in onze meterstandenmail of klik hier om direct uw meterstand door te geven. Vul de gevraagde gegevens in.
- U ontvangt uw afrekening binnen 4 weken nadat u de stand heeft doorgegeven.
Veelgestelde vragen
-
Hoe geef ik mijn meterstand door?
U kunt de meterstand op de volgende wijze doorgegeven:
- Via het gratis telefoonnummer 0800 9192, houd hierbij uw opnamekenmerknummer bij de hand.
- Via de door u ontvangen e-mail, klik op de link in de e-mail en vul uw meterstand in.
- Via onze afdeling Klantenservice. Wij zijn op werkdagen van 08.00 tot 17.00 bereikbaar op telefoonnummer 0900 0650.
- Via onze website: Meterstand doorgeven.
-
Ik heb geen of een verkeerde meterstand doorgegeven. Wat moet ik doen?
Wat moet ik doen als mijn meterstand geschat is?
Als uw meterstand geschat is kunt u de werkelijke meterstand aan ons doorgeven en kan uw afrekening worden gecorrigeerd. Neem hiervoor contact op met onze afdeling Klantenservice. Raadpleeg hier onze tarieven.
Wat moet ik doen als ik een verkeerde meterstand heb doorgegeven?
Als u een verkeerde meterstand heeft doorgegeven kunt u het beste alsnog de juiste meterstand aan ons doorgeven zodat uw afrekening kan worden gecorrigeerd.
Neem hiervoor contact op met onze afdeling Klantenservice. Raadpleeg hier onze tarieven.Let u erop dat u volgend jaar op tijd uw watermeterstand aan ons doorgeeft!
-
Waar zit mijn watermeter en welke cijfers moet ik doorgeven?
Dit leest u op onze pagina over uw watermeter.