Veelgestelde vragen over Nieuws en contact
Nieuws en contact
Een compliment doorgeven, aanmelden voor onze nieuwsbrief of bent u op zoek naar een antwoord op de meest voorkomende onderwerpen? Neem een kijkje hieronder naar ons meestgestelde vragen.
Meer informatie?
Heeft u wat meer informatie nodig? Contact opnemen kan altijd!
Veelgestelde vragen
-
Hoe kan ik mij aan- en afmelden voor de nieuwsbrief van Vitens?
Heeft u interesse in de Vitens-nieuwsbrief? Meld u aan met uw e-mailadres en ontvang handige bespaartips en het laatste nieuws over uw drinkwater.
Wilt u de nieuwsbrief op een ander e-mailadres ontvangen?
Via de link onderaan de nieuwsbrief kunt u uw e-mailadres veranderen.
Wilt u zich afmelden voor de nieuwsbrief?
Via de link onderaan de nieuwsbrief kunt u zich afmelden.
Let op: wilt u ook het e-mailadres aanpassen waarop u klantadministratie ontvangt? Log dan in op Mijn Vitens of neem contact op met de klantenservice. Meld u aan voor onze klantnieuwsbrief -
Hoe meld ik een klacht, compliment of advies?
Wij doen ons best om altijd goede service te bieden. Dit betekent ook dat wij het graag horen als u een klacht of advies voor ons heeft. Op Contact ziet u hoe u dit aan ons kunt doorgeven. Een compliment geven mag natuurlijk ook.
-
Hoeveel kost het om het 0900-nummer van Vitens te bellen?
Als u belt met de Klantenservice van Vitens betaalt u alleen uw normale belkosten. Dit zijn de kosten die uw telefoonprovider in rekening brengt, bijvoorbeeld voor mobiel bellen.
-
Ik ben in het buitenland. Hoe kan ik contact opnemen met Vitens?
Vanuit het buitenland kunt u niet naar Nederlandse servicenummers bellen. Vanuit het buitenland zijn wij bereikbaar via: +31 88 884 5060.
-
Is er een onafhankelijke instantie waar ik met mijn klacht over Vitens terecht kan?
Natuurlijk zorgt Vitens ervoor dat uw klacht wordt opgelost. Maar komen we er samen niet uit, dan kunt u terecht bij de Geschillencommissie Water. Deze commissie is onafhankelijk en behandelt particuliere klachten tot een bedrag van € 5.000. Uw klacht mag dan niets te maken hebben met een ziekte, lichamelijk letsel of sterfgeval.
Klachten kunt u zowel schriftelijk als digitaal indienen. Aan het behandelen van de klacht zijn eenmalige kosten verbonden. De hoogte van dit klachtengeld verschilt per commissie. Als u in het gelijk wordt gesteld, krijgt u het klachtengeld terug. Meer informatie kunt u vinden op degeschillencommissie.nl. Het postadres van de Geschillencommissie Water is: Postbus 90600, 2509 LP DEN HAAG