Extra adres aanmelden?
Volg deze stappen, en wij regelen de rest.
Extra adres aanmelden?
Wilt u water aanvragen voor een extra adres? Of heeft u tijdelijk twee woningen, bijvoorbeeld tijdens het klussen in uw nieuwe huis? Meld een extra adres aan.
Overeenkomst opzeggen
U heeft op uw oude of extra adres geen water van Vitens meer nodig. Dit kunt u makkelijk online afmelden.
Naam aanpassen
Een naam mogen wij niet zomaar aanpassen. Wilt u in het geval van overlijden, scheiden, of trouwen de naam op uw contract aanpassen? Lees hier wat u kunt doen.
Dit regelt u in Mijn Vitens
Zelf uw gegevens bekijken of aanpassen? Dit kan met een Mijn Vitens account.
U ontvangt een inlogcode op uw e-mailadres waarmee u veilig kunt inloggen. In Mijn Vitens regelt u al uw waterzaken:
- Bekijk en betaal uw rekeningen
- Uw gegevens bekijken en aanpassen
- Een uitstel van betaling aanvragen
Snel geregeld zonder wachttijd
Een verhuizing doorgeven heeft u zo geregeld. Wij regelen de rest. Dan heeft u daar geen zorgen meer over.
Ook tijdelijk voor twee huizen
Bent u nog aan het klussen in uw nieuwe woning voordat u verhuist? Dan heeft u tijdelijk in beide woningen water.
Direct een bevestiging per e-mail
Na het doorgeven van uw verhuizing, sturen wij u direct een bevestiging met een overzicht van uw gegevens.
Was u klant bij een ander waterbedrijf?
Geef uw nieuwe adres aan ons door. Als de aanvraag is gedaan, ontvangt u een bevestiging van ons per e-mail.
-
De datum waarop ik de sleutel ontvang is veranderd, wat moet ik doen?
Neem daarvoor contact met ons op. Wij kunnen het eenvoudig voor u aanpassen.
Contact opnemen -
Hoe lang duurt het voordat mijn wateraanvraag is verwerkt?
Als u water aanvraagt op een bestaande aansluiting, dan verwerken wij dit binnen twee weken. In het geval van een nieuwe aansluiting, bijvoorbeeld bij een nieuwbouwwoning, kan dit iets langer duren. Om de aanmelding dan zo snel mogelijk te verwerken, is het belangrijk dat u ons de meterstand doorgeeft.
-
Ik ga naar een verzorgingstehuis, bejaardentehuis, aanleunwoning, seniorenwoning, zorginstelling of zorgwoning. Hoe regel ik mijn verhuizing?
In de meeste gevallen zegt u het contract met Vitens op.
Verhuisd u naar een:
- verzorgingstehuis
- bejaardentehuis
- zorginstelling
- zorgwoning.
Dan hoeft u zich in de meeste gevallen niet aan te melden omdat u dan inclusief voor het water betaald.
U hoeft zich dan alleen af te melden voor uw oude woning. Opzeggen doet u makkelijk en gratis. Klik hier om uw opzegging door te geven.
Let op: Geef alleen de datum van sleuteloverdracht en de meterstand door van het oude adres.Verhuisd u naar een:
- aanleunwoning
- seniorenwoning.
Dan huurt u in de meeste gevallen de woning exclusief de kosten voor het water en dient u zich wel aan te melden.
Uw verhuizing geeft u hier gemakkelijk online door.Twijfelt u of u zelf een contract met ons moet afsluiten?
Vraagt u dit dan na bij de verhuurder.Wilt u liever een medewerker spreken?
Neem dan contact op met onze klantenservice. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 8:00 tot 17:00 uur. -
Waarom moet ik de datum waarop ik de sleutel krijg doorgeven en niet de aanmelddatum?
De reden hiervoor is dat u mogelijk in de periode van sleuteloverdracht tot uw aanmelding al water verbruikt.