QR-Code
Op deze pagina staat informatie over het betalen met een QR-code. Per begin 2021 versturen wij geen acceptgiro meer. U kunt dan betalen via een QR-code.
Betalen met QR-code
Vanaf begin 2021 kunt u de facturen van Vitens betalen met behulp van een QR-code.
Wilt u liever automatisch betalen? Via onderstaande knop past u uw betaalwijze aan.
Veilig betalen via de QR-code in vier stappen:
Wat is een QR-code?
‘QR’ staat voor ‘Quick Response’ en betekent ‘snelle reactie. De QR-code is een moderne variant van een streepjescode. Door deze code met de foto-functie van de smartphone te scannen, wordt de code omgezet in een URL. Een URL is een website. Dus door de QR-code te scannen, komt u gelijk op de juiste pagina. U hoeft dus niet de website in uw browser over te typen.
De voordelen van betalen met een QR-code:
Door de QR-code te scannen met de camera of QR-scanner op uw smartphone of tablet, komt u in een veilige betaalomgeving. Uw gegevens zijn hier al ingevuld. Het bedrag, het klantnummer en betalingskenmerk hoeft u zelf niet meer in te vullen. Dit is snel, makkelijk én voorkomt fouten.
Betalen op 3 manieren
Automatische Incasso
Wij schrijven automatisch het bedrag dat u nog aan ons moet betalen af van uw rekening. U hoeft zelf niets te doen. U kunt kiezen tussen 10x of 4x per jaar.
QR-code of betaallink in e-mail
Wij sturen 1x per kwartaal een termijnfactuur die u zelf moet betalen. Dit doet u door de QR-code te scannen. U kunt het bedrag ook zelf overmaken naar ons rekeningnummer.
iDEAL
Niet betaald of incasso mislukt? Betaal uw factuur met iDEAL via uw rekeningenoverzicht in Mijn Vitens.
-
Hoe scan ik de QR-code?
Via de camera-functie op uw smartphone:
U kunt de QR-code scannen door uw camera te openen op uw smartphone. Houdt uw apparaat zo vast dat de QR-code zichtbaar is op het scherm van uw smartphone. Dan komt u automatisch op de betaalpagina. -
Mijn smartphone herkent geen QR-code, wat moet ik nu doen?
Veel smartphones hebben een ingebouwde QR-scanner.
Herkent uw camera-functie geen QR-code?
Heeft u een relatief oude smartphone: dan kunt u in de meeste gevallen gratis een QR-scanner downloaden voor uw smartphone via Google Play of de App store.
U kunt ook handmatig het bedrag overboeken naar ons rekeningnummer. Zet dan bij uw betaling uw klantnummer. Wilt u liever automatisch betalen? Wijzig hier uw betaalwijze. -
Wat is het rekeningnummer van Vitens?
Hieronder vindt u het IBAN (International Bank Account Number) en BIC (Bank Identification Code) van Vitens
Voor particulieren en MKB
IBAN = NL94INGB0000869000
BIC = INGBNL2A
Groot zakelijke klanten
IBAN = NL34INGB0009152522
BIC = INGBNL2A
Zet bij uw betaling het betalingskenmerk van de rekening of uw klantnummer. -
Binnen welke termijn / wanneer moet u betalen?
Op uw rekening staat hoeveel tijd u heeft om te betalen. Dit verschilt wel per soort rekening:
- Normale rekening. Binnen 14 dagen betalen.
- Herinnering. Binnen 15 dagen betalen.
- Aanmaning. Binnen 7 dagen betalen.
- Tweede aanmaning. Binnen 2 dagen betalen.
Heeft u uw rekening niet op tijd betaald? Betaal dan toch nog zo snel mogelijk. Ga naar uw rekeningenoverzicht en betaal meteen via iDeal.
Meer informatie over Rekeningen en Betalen. -
Hoe lang doet Vitens er over om mijn betaling te verwerken?
Uw betaling wordt binnen 3 werkdagen verwerkt.