QR-Code

Op deze pagina staat informatie over het betalen met een QR-code. Per begin 2021 versturen wij geen acceptgiro meer. U kunt dan betalen via een QR-code.

Betalen met QR-code

Vanaf begin 2021 kunt u de facturen van Vitens betalen met behulp van een QR-code.

Wilt u liever automatisch betalen? Via onderstaande knop past u uw betaalwijze aan.

  • Makkelijk te scannen met de camera van een smartphone
  • Online betalen via een veilige betaalomgeving.
  • De gegevens zijn al door uw bank ingevuld.

Veilig betalen via de QR-code in vier stappen:

Veilig betalen via de QR-code in vier stappen.

Wat is een QR-code?

‘QR’ staat voor ‘Quick Response’ en betekent ‘snelle reactie. De QR-code is een moderne variant van een streepjescode. Door deze code met de foto-functie van de smartphone te scannen, wordt de code omgezet in een URL. Een URL is een website. Dus door de QR-code te scannen, komt u gelijk op de juiste pagina. U hoeft dus niet de website in uw browser over te typen.

De voordelen van betalen met een QR-code:

Door de QR-code te scannen met de camera of QR-scanner op uw smartphone of tablet, komt u in een veilige betaalomgeving. Uw gegevens zijn hier al ingevuld. Het bedrag, het klantnummer en betalingskenmerk hoeft u zelf niet meer in te vullen. Dit is snel, makkelijk én voorkomt fouten.

Betalen op 3 manieren

Automatische Incasso

Wij schrijven automatisch het bedrag dat u nog aan ons moet betalen af van uw rekening. U hoeft zelf niets te doen. U kunt kiezen tussen 10x of 4x per jaar.

QR-code of betaallink in e-mail

Wij sturen 1x per kwartaal een termijnfactuur die u zelf moet betalen. Dit doet u door de QR-code te scannen. U kunt het bedrag ook zelf overmaken naar ons rekeningnummer.

iDEAL

Niet betaald of incasso mislukt? Betaal uw factuur met iDEAL via uw rekeningenoverzicht in Mijn Vitens.

  • Hoe scan ik de QR-code?

    Via de camera-functie op uw smartphone:
    U kunt de QR-code scannen door uw camera te openen op uw smartphone. Houdt uw apparaat zo vast dat de QR-code zichtbaar is op het scherm van uw smartphone. Dan komt u automatisch op de betaalpagina.

    Betalen met QR-code.

  • Mijn smartphone herkent geen QR-code, wat moet ik nu doen?

    Veel smartphones hebben een ingebouwde QR-scanner.

    Herkent uw camera-functie geen QR-code?

    Heeft u een relatief oude smartphone: dan kunt u in de meeste gevallen gratis een QR-scanner downloaden voor uw smartphone via Google Play of de App store.

    U kunt ook handmatig het bedrag overboeken naar ons rekeningnummer. Zet dan bij uw betaling uw klantnummer. Wilt u liever automatisch betalen? Wijzig hier uw betaalwijze.

  • Wat is het rekeningnummer van Vitens?

    Hieronder vindt u het IBAN (International Bank Account Number) en BIC (Bank Identification Code) van Vitens

    Voor particulieren en MKB

    IBAN = NL94INGB0000869000
    BIC = INGBNL2A

    Groot zakelijke klanten

    IBAN = NL34INGB0009152522 
    BIC = INGBNL2A

    Zet bij uw betaling het betalingskenmerk van de rekening of uw klantnummer.

  • Binnen welke termijn / wanneer moet u betalen?

    Op uw rekening staat hoeveel tijd u heeft om te betalen. Dit verschilt wel per soort rekening:

    • Normale rekening. Binnen 14 dagen betalen.
    • Herinnering. Binnen 15 dagen betalen.
    • Aanmaning. Binnen 7 dagen betalen.
    • Tweede aanmaning. Binnen 2 dagen betalen.

    Heeft u uw rekening niet op tijd betaald? Betaal dan toch nog zo snel mogelijk. Ga naar uw rekeningenoverzicht en betaal meteen via iDeal.

    Meer informatie over Rekeningen en Betalen.

  • Hoe lang doet Vitens er over om mijn betaling te verwerken?

    Uw betaling wordt binnen 3 werkdagen verwerkt.