Aanmelden als nieuwe klant?
Volg deze stappen, en wij regelen de rest.
Aanmelden als nieuwe klant?
Dit kan zodra u de sleutel heeft ontvangen. Ook hebben wij de meterstand van deze datum nodig voor de aanmelding.
Extra adres aanmelden
Wilt u water aanvragen voor een extra adres? Of heeft u tijdelijk twee woningen, bijvoorbeeld tijdens het klussen in uw nieuwe huis? Meld dan hier uw extra adres aan.
Geef uw verhuizing door
De dag dat u sleutel overdraagt, is de afmelddatum. Geef deze datum samen met uw klantnummer en de meterstand aan ons door. Wij regelen de rest.
Nog geen wateraansluiting in uw huis?
Als u gaat bouwen heeft u waarschijnlijk ook een drinkwateraansluiting nodig. Dit moet u zelf (laten) aanvragen via Mijnaansluiting.nl. Maar ook als de aansluiting gewijzigd of verwijderd moet worden is een aanvraag nodig.
Snel geregeld zonder wachttijd
Uw aanmelding is zo geregeld. En in de tussentijd kunt u gebruik blijven maken van het water.
Een bevestiging per e-mail
Na uw aanmelding sturen wij u direct een bevestiging met een overzicht van uw gegevens.
Dit regelt u in Mijn Vitens
Zelf uw gegevens bekijken of aanpassen? Dit kan met een Mijn Vitens account.
U ontvangt een inlogcode op uw e-mailadres waarmee u veilig kunt inloggen. In Mijn Vitens regelt u al uw waterzaken:
- Bekijk en betaal uw rekeningen
- Uw gegevens bekijken en aanpassen
- Een uitstel van betaling aanvragen
-
De datum waarop ik de sleutel ontvang is veranderd, wat moet ik doen?
Neem daarvoor contact met ons op. Wij kunnen het eenvoudig voor u aanpassen.
Contact opnemen -
Hoe lang duurt het voordat mijn wateraanvraag is verwerkt?
Als u water aanvraagt op een bestaande aansluiting, dan verwerken wij dit binnen twee weken. In het geval van een nieuwe aansluiting, bijvoorbeeld bij een nieuwbouwwoning, kan dit iets langer duren. Om de aanmelding dan zo snel mogelijk te verwerken, is het belangrijk dat u ons de meterstand doorgeeft.
-
Kan ik mijn aanmelding ook achteraf nog doorgeven?
Ja, dat kan. Als u de meterstand en de datum van de dag van sleuteloverdracht aan ons doorgeeft, dan is dat geen probleem. Geef hier uw aanmelding door.
-
Moet ik mijn aanmelding zelf doorgeven of doet de woningbouwcorporatie dat?
U kunt zelf gemakkelijk uw aanmelding hier doorgeven. Als u hierover met uw woningcorporatie een andere afspraak heeft gemaakt, dan kunt u die afspraak aanhouden.
Aanmelden -
Waarom moet ik de datum waarop ik de sleutel krijg doorgeven en niet de aanmelddatum?
De reden hiervoor is dat u mogelijk in de periode van sleuteloverdracht tot uw aanmelding al water verbruikt.
-
Bent u nog geen klant?
Wanneer u nog geen klant bent van Vitens, moet u eerst het adres aanmelden. U ontvangt een klantnummer na de aanmelding.
Geef hier uw aanmelding door.