Verhuizen via SMS
Een verhuizing doorgeven? Zo geregeld!
Welke gegevens heb ik nodig om mijn verhuizing te regelen?
- Uw klantnummer
- De meterstand
- Uw nieuwe adres
- De dag dat u de sleutels overdraagt
Bent u al klant en krijgt u in uw nieuwe woning ook weer water van Vitens?
Kies voor verhuizing doorgeven.
Bent u nog geen klant bij Vitens?
Kies dan voor aanmelden als nieuwe klant.
Contract opzeggen?
Wij helpen u stap voor stap om uw contract op te zeggen. Hiervoor hebben wij uw meterstand nodig van de dag waarop u de sleutel van uw woning heeft ingeleverd.
Nog geen watersluiting in uw huis?
Als u gaat bouwen heeft u waarschijnlijk ook een drinkwateraansluiting nodig. Dit moet u zelf (laten) aanvragen via Mijnaansluiting.nl. Maar ook als de aansluiting gewijzigd of verwijderd moet worden is een aanvraag nodig.
Snel geregeld zonder wachttijd
Geef gemakkelijk uw verhuizing online door. Wij helpen u met deze stappen.
Tijdelijk twee huizen? Geen probleem
Bent u nog aan het klussen in uw nieuwe woning voordat u verhuist? Dan heeft u ook tijdelijk in beide woningen water.
Direct een bevestiging per e-mail
Na het doorgeven van uw verhuizing, sturen wij u direct een bevestiging met een overzicht van uw gegevens.
-
Ik ga naar een verzorgingstehuis, bejaardentehuis, aanleunwoning, seniorenwoning, zorginstelling of zorgwoning. Hoe regel ik mijn verhuizing?
In de meeste gevallen zegt u het contract met Vitens op.
Verhuisd u naar een:
- verzorgingstehuis
- bejaardentehuis
- zorginstelling
- zorgwoning.
Dan hoeft u zich in de meeste gevallen niet aan te melden omdat u dan inclusief voor het water betaald.
U hoeft zich dan alleen af te melden voor uw oude woning. Opzeggen doet u makkelijk en gratis. Klik hier om uw opzegging door te geven.
Let op: Geef alleen de datum van sleuteloverdracht en de meterstand door van het oude adres.Verhuisd u naar een:
- aanleunwoning
- seniorenwoning.
Dan huurt u in de meeste gevallen de woning exclusief de kosten voor het water en dient u zich wel aan te melden.
Uw verhuizing geeft u hier gemakkelijk online door.Twijfelt u of u zelf een contract met ons moet afsluiten?
Vraagt u dit dan na bij de verhuurder.Wilt u liever een medewerker spreken?
Neem dan contact op met onze klantenservice. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 8:00 tot 17:00 uur. -
Ik ga verhuizen naar het buitenland, hoe kan ik mijn opzegging doorgeven?
Een verhuizing kunt u aan ons doorgeven als de datum van sleuteloverdracht vandaag is of in het verleden ligt. U kunt hier opzeggen.
-
Kan ik mijn verhuizing van tevoren melden?
Een verhuizing kunt u aan ons doorgeven als de datum van sleuteloverdracht vandaag is of in het verleden ligt.
Als uw datum in de toekomst ligt kunt u een herinnering aanvragen via deze link.